RAHSIA HEBAT MENJAMIN DANA PENDIDIKAN ANAK

DAFTAR TUISYEN

PERKHIDMATAN GURU HOME TUITION BAGI SEMUA PERINGKAT (UPSR, PMR, SPM & DIPLOMA) SILA HUBUNGI CIKGU AZMI
Ditalian 0192653791
KELAS HOME TUITION ARAB & PENDIDIKAN ISLAM juga disediakan
atau hantarkan resume ke cikgutuitioncentre@gmail.com

Tuesday, November 22, 2011

Victoria Instituition

Assalamu'alaikum Wrmbth,

Salah seorang saya yang baru mendapat 5A untuk keputusan UPSR bertanya kepada saya, apa yang perlu dia lakukan apabila tinggal di asrama kelak. Pelajar saya ni memang bijak dan ceria orangnya serta aktif bersukan. Wakil sukan untuk pasukan bolasepak sekolahnya, jadi apabila dia memaklumkan saya sekolah apa yang dia akan masuk tahundepan di tingkatan 1. Rupa-rupanya Victoria Instituition.

Sekolah ini memang mempunya reputasi baik saban tahun dan salah satu sebab utama keluarganya memohon sekolah tersebut kerana pasukan bola sepaknya adalah antara yang terbaik di Malaysia. Mendapat tempat ke 2 peringkat kebangsaan (wallahu'alam). Bagus sangatlah kalau dia dapat menyeimbangkan kokurikulum dan akademiknya. Mana tahu satu hari nanti dia akan meneruskan legasi Harimau Malaya (saya tak suka bola sepak tetapi saya suka lihat anak didik saya berjaya).

Dengan sedikit pertolongan daripada ibubapa lain yang anaknya sedang belajar di VI, saya doakan semuanya berjalan lancar. Amin.

Sedikit info tentang VI


Victoria Institution is a premier secondary school for boys (and girls for Form 6) and one of the oldest schools in Kuala Lumpur, Malaysia. The school is widely known as V.I. and a student of Victoria Institution bears the name Victorian.
VI achieves well in academic fields and sports at secondary school level in Malaysia. It was named a Cluster School of Excellence by the Malaysian Ministry of Education and considered one of the best non-residential schools in Malaysia.[1] The school is named after Queen Victoria of the United Kingdom, and was opened to commemorate her golden jubilee.

No comments:

Post a Comment